Zimní rybolov – Filda na dírkách

Tak konečně zase čtyři dny volna po sedmnácti dnech na prodejně, a jelikož nám na prodejnu přibyla s Jirkou i organizace, tak se prvních patnáct dní v Novém roce vydávaly a vracely povolenky, soboty neděle nevyjímaje. S Jirkou je sranda, tak jsme si to užívali, že také jednou za rok můžeme spolu obsluhovat, a zároveň si popovídat o uplynulé sezoně, jak spolu, tak i s členy Jirkovi organizace, a že bylo co probírat a zároveň střádat plány na novou sezonu. Pro větší pohodu, každý, kdo chtěl, dostal kávu nebo čaj, a teď už zpět k vodě……………

Začalo nám mrznout, tak jsem obvolal kamarády, jak to vypadá z ledem, jestli už se někde boudou dát chytat dírky. Odpověď zněla ANO a tak jsem si hned přibalil nějakou tu marmyšku, gumičku, trochu živý, a pár drobností, víte jak to je, raději víc!! než míň. Posledních pár let moc nemrzlo, tak jsem se moc těšil na dírkovačku. Poslední 2-3 zimy jsem trávil na přehradách z feederem a čapal kapříky, cejny, ploťky, a ostatní bílou rybu, nebylo to také vůbec špatné, ale dírka je dírka.

Večer se ještě ozval kamarád Vítek, který má kousek od Prahy soukromý revír vedle Velkých Popovic v Petříkově, rybník Pokutnik, a bylo jasno, kam ráno vyrazíme. Po těch 17 dnech, abych se opravdu přiznal, se mi moc brzo vstávat nechtělo, tak jsme z kámoši dorazili k Vítkovi až na oběd. Rovnou jsem si chtěl dát klobásu a kafe, ale to by tam nesměl být Petr, který hned spustil, jaký kafe, to si dáš potom, dupej vrtat dírky, pak si dáš kafe.  Tak jsem uposlechl rozkazu a dupal jsem vrtat. Na rybníku nás bylo ze začátku pět, po půl hodině už jen tři. Nejprve jsme zkoušeli u stavidla vertikálku z nymfičkou a twistříkem, ale jen jeden drbanec, tak jsme šli vrtat další dírky. Petra to táhlo k lesu.

Na prostředku seděl rybář, tak jsem zkusil protější břeh, aby se zkusil celý rybník. Na začátek jsem na jeden proutek nasadil pružinku (pérko),a kousek nade dno spustil kuličku pstruhového těsta, na druhý jsem dal splávek a 3-4 červíky, a pět jsem jich hodil do každé dirky. Chvilku se nic nedělo, rybář na prostředku táhnul už 5 rybu, z toho jednoho lososáka, hlavu měl přes celou dírku, krásná ryba, šetrně ho vypnul v dírce a já se vrátil ke svým klacíkům. Najednou slyším od lesa, ryba, ryba. Petr táhne první rybu, neváhám, přihodím dalších 5 červíků do každé dírky a poupravuji montáž, ještě zjemňuji, vtom přichází Vítek a říká, kam koukáš, a zasekává na můj proutek první rybu. Samozřejmě ze slovy, takhle se to dělá, uč se hochu, spouštím nástrahu, splávek se zastaví a srovná se, a ejhle jemné přitopení, chvilku nic, lehce přizvednu nástrahu, splávek se znovu srovnal, dva ťukance a už si to vesele míří pod okraj dirky. Zasekávám a po dlouhé době si zase užívám lov pod ledem …..

Dávám Petrovi náskok a odcházím na klobásu a kafe. Po příchodu k prutům začínají ryby spolupracovat a tak si užívám lovu na dírkách, občas kouknu po ledu co se kde děje. Když vidím, jak kolega na prostředku startuje k prutu, vesele zasekává, zdolává rybu a za zády mu letí po ledě druhý klacek směr dírka, neváhám, volám PRŮŮŮTTT! Včas ho chytí, dobrý, z jedné strany běží na pomoc Vítek, z druhé já, a jak ho vidíme a slyšíme, tak se začneme hrozně smát, týpek na nás pommofff!, v puse zakouslou rukavici, v rukou opratě, a my bez váhání šaháme pro telefony a fotíme o sto šest, tohle se musí dokumentovat…. no co, sranda musí bejt.

Rybařina to byla krásná, nasmáli jsme se, a tak jsem se tam vydal ještě dvakrát.  Každý den byl úplně jiný, jednou krásně svítilo sluníčko, další den sněžilo, ale na rybách je přeci krásně kdykoliv. Užíval jsem si to naplno, pochytal různé rybky a potkal různé rybáře a staré kamarády. Legrace kopec, co vám budu povídat, to je přeci jasný, když se sejde tolik pohodových lidí na jednom zamrzlém rybníku.

Petrův zdar a zase příště někde u vody čágos pažouti . Filda

Sdílejte naše články
Seřazeno podle:   Nejnovější | Nejstarší | Většina hlasovala

Fildo, moc hezká kejšna, co to, že si nechytal sumce?