ŘÍJNOVÁ NEDĚLE S VLÁČECÍM PRUTEM

Je neděle ráno, za okny celkem příznivé počasí a natěšení k vodě po minulém víkendu je velké. Po vydatné snídani a rychlém sbalení všeho potřebného nasedáme se ženou do auta a míříme si to k námi oblíbené řece. Tentokrát  jsme vyměnili  feedery  za vláčecí pruty, kufříky s nástrahami a vším, co ke správnému vláčení patří. Po příjezdu na námi vybrané místo nás okouzlilo  náramné  ticho  a zvedající se  opar  nad čeřící se vodou. Sem tam zakroužkovala  rybka a zalovil dravec. Bereme věci z kufru, pomalu scházíme k vodě a pozorujeme hladinu, která pomalu ožívá. Jsme mile překvapeni,  jak to kolem nás žije. Nedaleko od nás zalovilo něco velkého a opodál taky, to v nás vzbuzuje naději nějakého pěkného úlovku. Rozděláváme  pruty  a vybíráme nástrahy, když v tom pod nohama šplouchnutí,  jako když  tam někdo spadne. Rybičky se rozutekly široko daleko a Ivča  dodává,  ta je naše,  tu si chytneme. První nahození, točení kličkou navijáku a nástraha se dává do pohybu v proudu krásně čisté a průzračné řeky. Kolem nás je neustále živo, dravci nenechají  rybky na pokoji a neustálými  ataky rozhánějí  hejna, jen naše nástrahy nějak míjejí. Od prvního nahození uplynulo několik  minut a stále nic, a to už jsem vyměnili  několik nástrah. Lovení kolem nás je čím dál intenzivnější  a záběr pořád nikde. Otvírám svůj oblíbený kufřík, přehrabuji se v propletených woblerech a nemohu si vybrat. Najednou mi přes rameno sahá ruka Ivči a podává mi woblera  a dodává, to je on ten bude fungovat. Zvedám obočí, moc tomu nevěřím, protože co ho mám, nic moc jsem na něj neulovil, no ale co kdyby. Nahazuji  a beznadějně protahuji řeku sem tam, když najednou škub a ryba je na háčku a k mému údivu na nástraze, na kterou bych to nečekal.

Přitahuji hladovce pod nohy a ejhle, malý bolínek, no co, potěší. Po tak velké snaze je to docela úspěch. Měním nástrahu, sahám po mém oblíbeném, ale v menším provedení a úspěch je tu na druhý pokus. Opět zdolávám krásnou rybku, tentokrát  tlouštíka  tak do 30 cm.

Po několika hodech opět měním nástrahu, tentokrát za stejný typ, ale o číslo větší. Na záběr čekám asi marně. Po půl hodině snažení stále nic, asi chtějí malá sousta, honí se mi hlavou. Chystám se nástrahu vyměnit, když v tom okamžiku mi do prutu praští něco většího. Proutek se ohýbá, brzdička si cvrká a já se nestačím divit, jak mi vlasec mizí ze špulky. Pomalu rybu zdolávám, přitahuji pod nohy a adrenalin dělá své. Ve vodě pode mnou projíždí krásný tloušť. Ještě chvilku a Ivča podebírá krásnou rybu. Po změření metr ukazuje krásných 76 cm a ryba putuje zpět do řeky. Než mrknu, Iva bere proutek  a zkouší  taky své štěstí. Je to až neuvěřitelné, snad po druhém nahození na mě volá, je tam a něco pěkného, co mám dělat. Dávám pár rad a zdolává taky pěknou rybu, kterou ji rád opatrně podebírám. Opět měříme a krásných 74cm, rybu vracíme zpět vodě, do které patří.

Nálada je hned lepší, posilňujeme se teplým čajem a pokračujeme v lovení. Čas ubíhá a pauza od posledního záběru se prodlužuje. Začíná prosvěcovat sluníčko a u hladiny to ožívá čím dál víc. Vyměňuji nástrahu za mou osvědčenou a pro mě nepřekonatelnou, co se do záběrů počítá. Nahazuji a vedu nástrahu do míst, kde před chvilkou zahonil bolen. Trvá to celkem krátce, tak do pěti hodů, a je tam. Prut ohnutý a neuvěřitelný tah, přetahovaná jak má být. Volám na Ivu, aby mi šla rybu podebrat, ta nejprve kouká, co to je, teprve pak podebírá a odfukuje,  to je macek a těžkej, pomož. Je to krásná ryba měřící 82cm.

Iva taky zkouší své štěstí. Nevím, jak to dělá nebo jakou má dohodu s rybami,že vždy po pár hodech dorovnává  skóre a není tomu jinak i teď. Nahodila a pod nohama vlna, rána do prutu, až jí to zacloumalo s rukama a  zazpívala brzda navijáku. Začal pěkný boj s hezkou rybou. Nakonec Iva zvítězila a já podebírám krásného bolena. Měří slušných 79 cm a opět pouštíme. Blíží se odpoledne a začíná se zatahovat, proto se rozhodujeme balit a jet domu na něco dobrého. I tentokrát čas, který jsme strávili na rybách, nelitujeme a zážitků z rybaření, ze zdolávání krásných ryb je opět hodně.

Už se těšíme, až zase vyrazíme za rybami a rádi se s vámi podělíme o zážitky, které přejeme i ostatním tichým bláznům.

Ahoj  FišMiš a zase příště.

Seřazeno podle:   Nejnovější | Nejstarší | Většina hlasovala

Kluci díky za vaše reakce. Jsem rád že se to líbí,když bude čas na ryby a trochu štěstí při záběrech,tak zase něco sesmolím. Zatím ještě jednou dík FišMiš.

Fišmišáku, parádní foto záběry a super boleni.

Pěkné rybky☺☺

Honzajs, paráda, zrovna jsem cpal do vesty woblírky a chtěl vyrazit „tím“ směrem. Vidím, žes jim pěkně „pírsingoval“ papulky, půjdu tedy jinam…Jinak samozřejmě gratulace, a hlavně Ivě. Pozdravuj jí, a brzo se tam potkáme…

Sakra, Honzo, ty ses ale rozjel! Moc hezké ryby, gratuluji! A Ivče taky, ta ti dává, co?….Vidíš, došlo na má slova, říkal jsem ti, že jackal funguje…