Datum 16.dubna je svátkem všech milovníků muškaření a přívlače,

a ryb z rodu Salmo, tedy potočáků, duháků, lipanů, sivenů, začíná totiž sezona na pstruhových vodách. Letos to vyšlo na pátek a tak nám bylo naprosto jasné, že u vody to bude pěkný „masakr“. Úmyslně jsme proto víkend vynechali a jeli se podívat na „pstruhovku“ až v pondělí. Vybrali jsme si netradičně revír na řece Sázavě – STVOŘIDLA. Na tomto revíru jsem byl naposledy milion let zpátky a proto jsem si nalistoval v popisech revírů GPS a zadal je svojí „chytré upovídané paní“, co mám nahranou navigaci v mobilu. Zadal jsem ještě upřesnění Matlašky u Vilémovic a řídil se přesně podle navigace.

Ráno vstáváme ve čtyři, než jsme stačili najít dva mušáky, dva vláčáky, prsačky, podběráky a patřičnou „výzbroj“ k tomu, bylo pět. Rychle hážeme všechno do auta a vyrážíme směr Sázava. Zadávám do navigace GPS a řídíme se přesně podle chytré paní. Cestou se ještě stavujeme u benzínky na tradiční kávu a s sebou kupujeme sušenku, pití a klasickou bagetu. Cesta uběhla jako když práskneš bičem a najednou jsme u řeky. Nikdo nikde a tak v euforii na sebe rychle hážeme broďáky, zapisujeme do povolenek číslo revíru a klasicky kroužkujeme. Ale je nám to trošku podezřelé, že by zrovna tady nikdo nebyl! Najednou za našimi zády jede vláček a staví přímo za námi a já si všímám, že je tam nápis Vilémovice. Sakra, kde to jsme, to přeci není pstruhovka! Znovu startuji chytrou paní a opravdu, jsme kousek jinde. Sakra! Oba jsme z toho trošku v šoku, a smutní, že jsme zbytečně ráno tak brzo vstávali. Prdím na převlékání a tak skáčeme do auta v prsačkách a rychle přejíždíme do kempu STVOŘIDLA. Nedoporučuji řídit v prsačkách, je to MOC prima!!!! Sjíždím prudký kopec lesem a už konečně vidím kemp. A SAKRA!!! Tak tady jsme správně. Před námi je asi dvacet zaparkovaných aut a v řece totálně nabito. Tak tohle ne. Parkuji v „koloně“ na volné místo a jdeme proti vodě někam jinam nahoru do proudů, kde kupodivu nikdo není. Je to asi jasné, auto vysype ryby někde v kempu a ty se drží místa. Tohle absolvovat nechceme. Cestou potkávám jednoho slušného staříka a tak se raději znovu ujišťuji, že jsme tu správně. Potvrzuje nám, že opravdu ryby vysypou v kempu a proto je tu takový „nával“, a ukazuje nám odkud a kam až sahají hranice pstruhovky. Děkujeme a přesouváme se hodně vysoko proti vodě. Tady jsme opravdu sami a daří se nám chytit tlouštíka a proudníka, bohužel tu je „velká materiální bitva“, tedy ztrátovost. Mezi ty velké balvany se moc nedá zabrodit a tak trháme, trháme a trháme.

Čas letí a najednou je tu poledne, koukám dolů po vodě a rybáři se někam vytratili, nejspíš odjeli domů na oběd. Stahujeme se tedy zpátky po proudu a cestou se nám daří občas vytáhnout granuláčka. Jsou jeden jako druhej, a chvilku nám trvalo, než jsme přišli na barvu a styl vodění. Posouváme se pořád níž a když jsme konečně v kempu, jsou tu jen dva rybáři, ostatní opravdu odjeli. Daří se nám a tak jsme si každý sáhli tak na deset rybiček, což je po tom velkém tlaku docela parádní úspěch. Baví nás to a domů se nám samozřejmě nechce a tak jdeme vodou pořád dolů a zkoušíme různé netradiční barvy a odměnou nám jsou pěkné záběry. Přesto, že ryby moc nejím, tak dva duháčci šlukli moji plandavku tak, že jí měli až ve skřelích a i když chytám jednoháček bez protihrotu, musel jsem je vzít. Honzík slíbil, že mi je udělá, ale stejně mám na rybě nejraději vepřové.

Našli jsme dvě místa, kde jsme nestačili a tak to bylo zase na hraně, navíc se tady zabydlely štiky, protože nám oběma chrouply plandule a samozřejmě dvacítka fluorokarbon jako by nebyla. Došli jsme skoro až na konec pstruhovky a parádně si to užili. Cesta k autu už byla horší, ale dali jsme to.

Zase nová voda, kus krásné přírody a když sem pojedeme tak za 14 dní, tutově tady nebude ani človíček, protože jak jsem to sledoval, každý si tu chytí ty tři svoje a to nejde do nekonečna, takže už nebude co chytat. Tak zase zítra.

PERUN

JO

PS: Honza svůj slib dodržel a opravdu mi toho granuláčka udělal, mám říct, že to byla „mňamka“…Ale prasátko je prasátko.